باغ فردوس ، باغ سینما

دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

باغ فردوس ، باغ سینما

دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

باغ فردوس ، باغ سینما

اوایل دهه شصت مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی ، در محل باغ فردوس تاسیس شد و تا سال هفتاد و هشت به فعالیت آموزشی خود در زمینه فیلمسازی ادامه داد و سرانجام در اوایل دهه هشتاد به موزه سینمای ایران تبدیل شد.

آخرین نظرات

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

باغ فردوس

دریافت نشان هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بر اساس مصوبه جلسه 569 شورای انقلاب فرهنگی که در تاریخ 12/7/1374 به تصویب رسید ، وظیفه بررسی و اعطای نشان هنری به شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور سپرده شد.

طبق این طرح ، شاعران و داستان‌نویسان ، عوامل سینما ، تاتر و تلویزیون می‌توانند با ارائه مدارک لازم، نسبت به میزان امتیازی که احراز می‌کنند موفق به دریافت درجه هنری از درجه یک تا درجه پنج شوند که طبق آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، هم طراز با مدرک تحصیلی دکتری تا دیپلم است. هنرمندان شاغل در دستگاه‌های دولتی در صورت کسب یکی از این درجات پنج گانه ، وضعیت استخدامی و حقوقیشان متناسب با درجه دریافتی تطبیق داده خواهد شد. قابل ذکر است که تسهیلات این طرح شامل ادامه تحصیل بر مبنای مدرک داده شده در دانشگاه‌ها، عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و موارد مشابه نمی‌شود.

  • نشان درجه یک هنری (معادل دکتری)
  • نشان درجه دو هنری (معادل کارشناسی ارشد)
  • نشان درجه سه هنری (معادل کارشناسی)
  • نشان دره چهار هنری (معادل فوق دیپلم)
  • شان درجه پج هنری (معادل دیپلم)

گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و براساس میزان تاثیر گذاری ، تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان حائز شرایط رشته‌های مختلف به ایشان اعطا می‌شود و صرفاً یک گواهی‌نامه تخصصی است. این شورا در بررسی‌های خود هیچ ‌یک از سوابق دیگر متقاضیان جز سوابق هنری را مد نظر قرار نداده و با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد گواهینامه تخصصی هنری را صادر می‌کند تا جایگزین مدارک دانشگاهی آنان شود.

گواهی‌نامه‌ها پس از تأیید اعضای شورا به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و به هنرمندان تقدیم می‌شود.

بدیهی است در صورتی که هنرمند دارای مدرک دانشگاهی هم رده باشد ، دیگر نیازی به صدور نشان هنری نخواهد بود.

اما هنرمندانی که چندین سال از دریافت نشان هنری آنها می­گذرد و فعالیت های جدیدی انجام داده اند ، با ارائه مدارک جدید می توانند برای ارتقای نشان هنری خود اقدام نمایند.

 

چگونگی مراجعه

هنرمندان ، شاعران و داستان‌نویسان ساکن در استان تهران که متقاضی استفاده از از طرح‌ بالا هستند، برای دریافت فرم و تکمیل مدارک به دبیرخانه کمیته تخصصی فرهنگی شورای ارزشیابی هنرمندان واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی، طبقه سوم، اتاق ۳۳۴ (تلفن: ۳۸۵۱۲۳۳۱) مراجعه کنند.

هنرمندان ، شاعران و داستان‌نویسان ساکن در سایر استان ها‌، با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود می‌توانند نسبت به این موضوع مبادرت ورزند. همچنین تصویر فرم های درخواست و فهرست مدارک مورد نیاز در درگاه اینترنتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/komitehonarmandan درج شده است تا در صورت نیاز، امکان دسترسی به نسخه چاپی متن های مذکور فراهم باشد.

علی لقمانی

دریافت نشان هنری توسط فارغ التحصیلان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

تا کنون افراد زیادی از فارغ التحصیلان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس) با ارائه مدارک خود به شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور ، از جمله آقای علی لقمانی (نشان درجه یک هنری) ، خانم مینو فرشچی (نشان درجه یک هنری) ، خانم سودابه باباگپ (نشان درجه یک هنری) ، آقای رهبر قنبری (نشان درجه یک هنری) ، اقای صادق مه نگار (نشان درجه دو هنری) ، آقای عباس بلوندی (نشان درجه دو هنری) ، آقای علی اصغر شادروان (نشان درجه دو هنری) ، خانم منصوره شهبازی (نشان درجه سه هنری) ، آقای جواد ارشاد (نشان درجه سه هنری) ، آقای بهرام خداویسی (نشان درجه سه هنری) ، آقای سیاوش دولت سرایی (نشان درجه سه هنری) و ... موفق به اخذ نشان هنری خود شده اند.

بدینوسیله انجمن فارغ التحصیلان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس) از تمامی فارغ التحصیلان تقاضا می­کند نسبت به جمع آوری مدارک لازم و ارائه آن به شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور در اولین فرصت اقدام نمایند.

فارغ التحصیلان دوره های مختلف مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی می توانند آثار مستند و داستانی ، گواهی شرکت در جشنواره های داخلی و خارجی ، جوایز و لوح تقدیر ، مراسم بزرگداشت و قرارداد ساخت فیلم ، عضویت در هیات انتخاب یا داوری جشنواره های داخلی و خارجی ، مقاله ، کتاب ، تدریس در مراکز انجمن سینمای جوانان کشور و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه ها ، برگزاری کارگاههای مرتبط با سینما ، تلویزیون و نمایش خانگی و ... نسبت به تکمیل مدارک و ارائه آن به شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور ارائه کنند و در این فرآیند شرکت نمایند.

  • انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی