باغ فردوس ، باغ سینما

دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

باغ فردوس ، باغ سینما

دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

باغ فردوس ، باغ سینما

اوایل دهه شصت مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی ، در محل باغ فردوس تاسیس شد و تا سال هفتاد و هشت به فعالیت آموزشی خود در زمینه فیلمسازی ادامه داد و سرانجام در اوایل دهه هشتاد به موزه سینمای ایران تبدیل شد.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

آنتونیا شرکا

آنتونیا شرکا (کاندید هیات مدیره)

دکتر آنتونیا شرکا متولد تهران، مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان ایتالیایی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریت امورفرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی و دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی را از دانشگاه آزاد گرفته است. وی همچنین درسال ۱۳۷۱ از هشتمین و آخرین دوره جامع فیلمسازی در مرکز آموزش فیلمسازی (باغ فردوس) نیز فارغ التحصیل شده است.

او که ازسال ۱۳۷۷ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است، به مدت دو سال مدیریت گروه مترجمی زبان ایتالیایی رانیز به عهده داشته، هم اینک به‌عنوان مترجم رسمی دادگستری نیز مشغول به فعالیت است و مسوولیت یک دفتر ترجمه اسناد رسمی را به عهده دارد.

شرکا از سال ۱۳۶۸ همکاری خود را به عنوان مترجم، منتقد و نویسنده سینمایی با ماهنامه سینمایی فیلم آغاز کرد و از آن زمان با نشریات بسیاری همکاری و در برنامه‌های نقد سینمایی صدا و سیما شرکت داشته است. از وی تالیفات دانشگاهی در حوزه دستور زبان ایتالیایی و همچنین ترجمه هایی چون «اینگرید برگمن: داستان من» (زندگینامه)، «سالواتوره جولیانو» (فیلمنامه فرانچسکو رزی)، «هرگز از من مپرس» (مجموعه یادداشت‌های ناتالیا گینزبورگ)، و اخیرا «جسدهای عالیجنابان» (رمان اثر لئوناردوشاشا) منتشر شده است.

وی همچنین در یک دوره، در دهه هشتاد، عضو کمیته مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی خانه سینما بوده است. ضمنا عنوان پایان نامه ارشد شرکا «مقایسه دو نسل از فیلمسازان مولف سینمای ایران(قبل و بعد از انقلاب) و نقش آنها در توسعه سینمای ایران» و رساله دکترای او «ارائه الگویی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی ایران و ایتالیا» است.

اهداف من در ایجاد انجمن دانش آموختگان باغ فردوس

شناسایی و جذب دانش آموختگان و همچنین دعوت از اعضای وابسته

بهره مندی از توانمندی‌ها و تجربیات و دانش اعضا جهت تشکیل دوره‌های آموزشی و کارگا‌ه‌های تخصصی برای علاقمندان به سینما

برگزاری دوره‌ای جلسات نمایش و نقد فیلم

 برگزاری سالانه جشنواره‌ای برای اعطای جایزه به آثار هنری اعضا و نیز بهترین نقد و ترجمه و کتاب

ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و مراکز سینمایی و آموزشی جهت ارتقای شرایط انجمن

بررسی و استقبال از طرح‌های درآمدزای دانش بنیان

ایجاد صندوق مالی با مشارکت اعضا برای کمک به ساخت و تولید فیلم‌ و نیز اعطای وام تسهیلات

  • ۰۲/۰۴/۱۵
  • انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی