باغ فردوس ، باغ سینما

دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

باغ فردوس ، باغ سینما

دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس)

باغ فردوس ، باغ سینما

اوایل دهه شصت مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی ، در محل باغ فردوس تاسیس شد و تا سال هفتاد و هشت به فعالیت آموزشی خود در زمینه فیلمسازی ادامه داد و سرانجام در اوایل دهه هشتاد به موزه سینمای ایران تبدیل شد.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

رسول بابارضا (کاندید هیات مدیره)

 سال 1363 در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس) مشغول به تحصیل در رشته سینما شدم. از سال 1364 در دانشگاه هنر تهران مشغول به تحصیل شدم و همزمان با مرکز گسترش سینمای تجربی و نیمه حرفه‌ای همکاری و به ساخت فیلم های کوتاه نیز مشغول بودم.

در اواخر سال 1368 به حوزه هنری پیوستم و پس از یک سال تجربه موفق به ساخت فیلم مستند ویدئویی که از اولین تولیدات ویدئویی حوزه هنری بود با تکنولوژی و امکانات جدید نمایشی، به نام مولتی‌ویژن آشنا شدم. جذابیت بصری و نمایشی این سیستم به خصوص در فضاهای نمایش باز و عمومی در نوع خود چنان بی‌نظیر و اعجاب انگیز بود که 5 سال از بهترین سال­های عمر خود را برای ساخت برنامه‌های نمایشی با این تجهیزات صرف کردم.

از سال 76 به تولید فیلم­های انیمیشن پرداختم تا سال 1385سه فیلم سینمایی ویدئویی که هرسه آنها دقیقا 84 دقیقه است و بنا به الزام و امکانات آن زمان بصورت ویدئویی با تکنیک انیمیشن دو بعدی، سه بعدی و تلفیقی تولید کردم که یکی از آنها تبدیل به نگاتیو شد و در دو سینمای گروه کودک و نوجوان برای مدت محدود به نمایش در آمد.

مهمترین تولیدات انیمیشن

سه فیلم سینمایی(ویدئویی تلفیقی) «مسافر شهر قصه ها   دوازده برادر- پا به پای آفتاب»

تحصیلات

کارشناسی سینما گرایش کارگردانی(دانشگاه هنر، تهران) کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی (دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران)

آخرین فعالیت­ها

از سال 1395 تدوین تله فیلم «چراغ­های رابطه» به کارگردانی مهدی گلستانه ، ساخت دو فیلم مستند از نام آوران هنر ایران ، ویدئوکلیپ سواد آموزی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی بانک سپه، بیمه آسیا و... گذاران زندگی می‌کنم.

موسسه فرهنگی هنری تعلیمات ناصر خسرو

از سال 1395 با اقدام به تاسیس موسسه فرهنگی هنری تعلیمات ناصر خسرو ، 4 همایش در چهار استان در طول مسیر سفر ناصر خسرو برگزار شد و در طول این مدت پژوهش کتاب­شناسی ناصر خسرو در حال تکمیل است و موضوعات متنوعی در خصوص سفر و سفرنامه نویسی انجام می­دهم.

از مهر سال 1397 به عنوان موسس و عضوهیات مدیره موسسه فرهنگی اندیشه پویای سی صبا در حوزه (انیمیشن) به فعالیت می­ پردازم.

فعالیت­های صنفی و اجتماعی و داوطلبانه

* عضو انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) از سال 1373

* عضو مدیره کمیته استراژی انجمن کودک رسانه از سال 1398 تا 1400

* هیات موسس و عضو هیات مدیر انجمن خانه حمایت از فیلمنامه کودکان ونوجوانان از سال 1398

* عضو صنف انیمیشن سازان ایران خانه سینما از سال 1398

* عضو گروه حامیان تاسیس شورایعالی نهادهای مدنی 1399

هدف از کاندیاتوری برای هیات مدیره انجمن فارغ التحصیلان باغ فردوس

* بررسی و انجام برنامه‌ریزی برای اهداف و انجام فعالیت­های انجمن؛ بنابر ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (باغ فردوس) بدونِ خیال­پردازی و غیر واقع‌گرایی

* اعلام شفاف برنامه‌های مدون شده و فعالیت‌های از پیش تعریف شده؛ بخصوص اعلام و اطلاع‌رسانی درست و کافی آن به همه‌ی اعضای انجمن

* اعلام مستمر خواسته‌ها و دریافت پیشنهادها از همه‌ی اعضای انجمن برای همکاری و مشارکت فعالانه، بر اساس موضوعی مشخص و پروژه‌ای معین، به منظور مشارکت داوطلبانه و موثر در مسیر ارتقاء جایگاه و امور مربوط به انجمن فارغ التحصیلان باغ فردوس

  • ۰۲/۰۴/۱۷
  • انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی